De VR-les duurzaamheid en bewustzijn is succesvol gedraaid op het Bonhoeffer College!
Leerlingen werden met de VR bril meegenomen op een rondreis door gebieden van over de hele wereld, waarbij door middel van POV (point-of-view) het gevoel werd gewekt dat ze fysiek aanwezig waren. Tijdens deze interactieve documentaire kregen leerlingen meer bewustzijn van hoe mens en natuur wel of niet in harmonie kunnen leven.
De 4V’ers maakten zelf een poster, waarbij AI-tools binnen Adobe Express gebruikt werden. Leerlingen konden op deze manier gemakkelijk het grafische werk doen, zodat ze zich volledig konden storten op de inhoud.
Het klinkt misschien lastig al die technische taal, maar deze les is volledig voorbereid met docentenhandleiding, leerling materiaal en technische ondersteuning. Na een korte instructie over de VR-brillen kan elke docent deze les uitvoeren.
Dat was ook iets wat ik wilde testen. Docenten met veel, maar ook met minder technische ervaring hebben de les succesvol uitgevoerd!
Dankzij de virtuele omgeving ArborXR, konden leerlingen alleen de betreffende app gebruiken en niet stiekem afleiding zoeken in spelletjes.
Bedankt voor de fijne samenwerking Iwan de Wit, Louise Rijnierse, Britt Dekker, Leonie Hijne en alle andere collega’s!
Heb je ook interesse in deze les, of andere kant-en-klare VR lessen op maat? Neem gerust contact op!



