VR Europees Parlement

Het is geen geheim dat ik graag docenten samenbreng om te ontdekken welke mogelijkheden VR kan bieden aan hun vakgebied. Laatst mocht ik vanuit de SVOK-Academy weer een workshop VR verzorgen. Ook deze keer had ik weer een uitgebreide bibliotheek mee: een lessenserie Europees Parlement!

Docenten economie, maatschappijleer en geschiedenis kunnen deze digitale content gebruiken om de theorie op een andere manier aan te kunnen bieden die meer interactief is.

Zo heeft de Europese Unie apps ontwikkeld, met virtuele rondleidingen door het Europees Parlementsgebouw en het huis van de Europese Geschiedenis. Daarnaast hebben ze ook een interactief virtueel rollenspel waarin je samen met je klas kunt stemmen over een nieuwe wetswijziging. Hierbij wordt de klas verdeeld in fracties en leren ze hoe ze respectvol moeten debatteren en stemmen.

Als klap op de vuurpijl kunnen leerlingen m.b.v. VR in de schoenen worden gezet van een Europarlementariër. In deze app word je meegenomen door je eigen kantoor, moet je je dagelijkse taken voltooien en een nieuwe wet over plastic afval doorvoeren.

Prachtig om te zien hoe docenten gelijk invulling hiervan zien voor in hun eigen lessen!

Heb je ook interesse in deze, of andere lessenseries VR? Of wil je ook een workshop om je collega’s te enthousiasmeren? Neem gerust contact op!

Share the Post:

Related Posts